Over ons

Wij, Tyne en Pieter Bos wonende in Ternaard-Friesland, varen met ons zelf gebouwde schip, gedurende een aantal jaren rond Zuid en Noord Amerika. Een deel van onze route komt overeen met de route gevolgd door de russische marineman Adam von Krusenstern in de achtiende eeuw. Wij zijn vertrokken in 2008.

donderdag 16 december 2010

vervolg Salaverry

Enfin, als een verzopen kat meld ik mij bij de Capatana dosPortos Salaverry, geen engels sprekende heren dus maar op pad naar het havenkantoor. De havenmeester ligt nog in bed maaqr spreekt engels en is goed in het zin. Er is echter een probleem want de stroom is uitgevallen en de computers draaien dus niet terwijl er een groot aantal fotmulieren in veelvoud moeten worden ingevuld. Twee extra klerken en een fototoestel bieden uitkomst en na 2.5 uur pennen door drie man sta ik weer buiten met alle documenten op mijn camera.



Om 12 uur mag ik vertrekken, na eerst boodschappen gedaan te hebben op de plaatselijke markt onder begeleiding van een armada matroos, ik zou eens weg kunnen lopen stel je voor! Enigszins opgedroogd kom ik weer bij de Job aan waar intussen een andere armada matroos weer van alles zit op te schrijven. Na een uur is dit ook klaar en gaan we ankerop richting Equador. De kapotte accus zijn ontkoppeld en de sfeer aan boord is weer optimaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten