Over ons

Wij, Tyne en Pieter Bos wonende in Ternaard-Friesland, varen met ons zelf gebouwde schip, gedurende een aantal jaren rond Zuid en Noord Amerika. Een deel van onze route komt overeen met de route gevolgd door de russische marineman Adam von Krusenstern in de achtiende eeuw. Wij zijn vertrokken in 2008.

woensdag 20 januari 2010

Stateneiland









Donderdag 7 januari zijn we vertrokken richting Stateneiland, een afstand van dik 400 mijl. Onderweg lazen we dat voor Stateneiland een vergunning nodig is die wij natuurlijk niet hebben. We verzinnen een truukje om er toch naar toe te gaan. Zaterdagavond 2100 uur zie ik een cruiseschip aan de horizon. Ik roep ze op en vraag of zij een marinebasis op Stateneiland willen inlichten dat wij een probleempje hebben met de motor en dat wij dit op het eiland willen verhelpen. Het schip is op ongeveer 10 mijl afstand en tot mijn grote schrik zie ik dat hij de steven wendt en recht op ons af komt. Vlak bij ons vraagt hij, het schip heet Mistamar, of wij assistentie nodig hebben. Ik vertel hun dat alles onder controle is maar dat wij toch naar Stateneiland gaan. Later hoor ik over de VHF date geen contact met de marineboasi konden krijgen. Op de foto passeerd het schip ons achterlangs. Overigens hebben wij 3 prachtige zeildagen gehad en komen op zondagmorgen op het eiland aan. De nadering is indrukwekkend door alle vogels, pinquins, zeehonden en het vele kelp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten