Over ons

Wij, Tyne en Pieter Bos wonende in Ternaard-Friesland, varen met ons zelf gebouwde schip, gedurende een aantal jaren rond Zuid en Noord Amerika. Een deel van onze route komt overeen met de route gevolgd door de russische marineman Adam von Krusenstern in de achtiende eeuw. Wij zijn vertrokken in 2008.

vrijdag 23 oktober 2009


In 2008 zijn wij uit Lauwersoog vertrokken richting Portugal, waar wij oktober zijn aangekomen. De reis is voorspoedig verlopen en wij hebben geen noemenswaardige reparaties of aanpassingen hoeven uitvoeren. Tijdens de reis hebben wij vooral genoten van de Noord Spaanse kust. Omdat wij gedurende de reis ons huis hadden verkocht hebben wij een langere stop als gepland ingelast.

Maart 2009 ben ik solo naar Madeira gevaren om wat meer ervaring op te doen voor de oversteek naar Brazilie, die ik ook graag solo wilde varen. In Madeira zijn Tyne en onze zoon Jelle aan boord gekomen om gezamelijk naar de Canaries te zeilen. Vanaf Gomera ben ik solo via de Kaap Verden naar Brazilie gevaren. In de baai van Ilja Grande heb ik het schip voor 6 weken gestald in Angra dos Reis, om naar Holland te gaan. In augustus en september heb ik samen met Tyne de Job naar Argentinie gezeild. We liggen nu op de Tigre rivier in de jachtclub Barlevento. Hiervandaan zullen mijn vriend Carl Strater (zie www.carl-the-greyhound.blogspot.com) en ik begin december vertrekken om verder zuidwaarts te zeilen. Het plan is om via de Falkland Eilanden naar Patagonie te varen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten